دامنه .ir در تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل با دامنه ir

در بین افرادی که با موضوع دیجیتال مارکتینگ آشنا هستند بسیار شنیده‌ایم که در مورد تبلیغات گوگل با دامنه ir بحث می کنند و هر کدام از آنها عقیده دارند که این کار شدنی نیست باید بگوییم که عقاید آنها تا قبل از آنکه گوگل سیستم تبلیغاتی خود را از نام گوگل ادوردز به گوگل ادز تغییر دهد درست بود اما پس از این اتفاق مهم است بدانیم که به راحتی می توان در گوگل به وسیله دامنه ir تبلیغ کرد.

گوگل چه زمانی سیستم تبلیغاتی خود را از گوگل ادوردز به گوگل ادز تغییر داد

حدودا ۷ ماه پیش در حدود ماه خرداد سال ۹۷ این تغییر رخ داد و قبل از آن در سیستم گوگل ادز بارها اعلام کرده بود که پنل در حال تغییر میباشد و افرادی که با آن در حال کار کردن هستند خود را برای یک تغییر آماده کنند و دو گونه سیستم به نام ورژن قدیمی و ورژن جدید قرار داده بود.

فرض کنیم که گوگل دوباره دامنه آی آر را فیلتر کند و اجازه تبلیغ با آن را ندهد چه راهی برای تبلیغ با این دامنه داریم ؟

مسلما این دامنه به دلیل آنکه برای ایرانیان و کشور ایران است درصورتی که دوباره تحریم شود باید از یک دامنه بین المللی استفاده کنیم و از لحاظ فنی تنظیماتی را انجام دهیم که گوگل به راحتی آن‌ها را بپذیرد برای مثال یکی از این تنظیمات پارک کردن دامنه است.

دامنه .ir در تبلیغات گوگل وارد شد
تبلیغ در گوگل با دامنه .ir

پارک کردن دامنه و تفاوت آن با ریدایرکت

ریدایرکت

ریدایرکت دقیقا به معنای آن است که به صورت ناخواسته وقتی وارد یگ وبسایت می شوید خود به خود وارد یک وبسایت دیگر بدون آنکه هیچ دخل و تصرف و اراده ای از جانب شما باشد به صورت اتوماتیک بشوید و دامنه جدید بر روی آدرس بار مرورگر شما ظاهر شود بنابراین خود به خود از وب سایت و وبسایت دیگر منتقل می شوید بدون آنکه هیچ دکمه‌ای را فشار داده باشید و یا روی هیچ لینکی کلیک کرده باشید یکی از مثال هایی که شاید همه ما آن را تجربه کرده باشیم صفحه فیلترینگ میباشد که یک ثانیه شمار پایین آن قرار دارد و حدود آن بعد از ۱۴ ثانیه شما را به یکی از سایت‌های دیگر منتقل میکند.‌

پارک دامین

در موضوع پارک دومین مسئله با ریدایرکت کاملاً متفاوت میباشد پس از آنکه وارد وبسایت می شوید به هیچ عنوان به وب سایت دیگری منتقل نمی شوید و در آنجا که ثابت باقی خواهد ماند مگر آنکه خود روی لینک دیگری کلیک کنید پارک دامین در اصل به معنای قرار دادن دامنه دیگری برای وب سایت به اضافه دامنه اصلی آن می باشد در زمانی که آن دامنه دیگر را سرچ کنید دقیقا مانند دامنه اصلی وب سایت شما ظاهر می شود.

دروازه که گوگل در قوانین خود صراحتاً اعلام کرده است که با پارک دامین و ریدایرکت کاملا مخالف است و در قسمت تبلیغات گوگل در صورت مشاهده وب سایت را جریمه خواهد کرد و اجازه تبلیغ با آن وب سایت را نخواهد داد. اما تقریباً راهی معمول که همگان از آن استفاده می کنند همین است.

تبلیغ با دامنه آی آر به وسیله صفحه واسط

فرض کنیم گوگل دوباره تحریم ها را اجرا کنند و دامنه آی آر را تحریم کند مانند مثال های بالا که از پارک دامین صحبت کردیم می‌خواهیم راه دیگری را برایتان نشان دهیم که وسیله آن بتوانید دامنه های .ir را در تبلیغات گوگل استفاده کنیم.

نام این راه استفاده از صفحه واسط می می باشد به این معنا که یک صفحه ورود ابتدا طراحی میکنیم سپس یک ساب دامین با یک دامنه بین المللی طراحی خواهیم کرد بسیاری از وب سایت های آنلاین هستند که به صورت مجانی به شما ساب دومین می‌دهند و حتی طراحی را نیز به صورت مجانی انجام میدهند از جمله این وب‌سایت‌ها wix.com می‌باشد پس از آن که از این وب سایت های ساب دامین دریافت کردید باید یک صفحه واسط یا صفحه ورود که مثلاً روی آن نوشته شده است برای ورود اینجا کلیک کنید درست کنید و این صفحه را به عنوان صفحه تبلیغ و لندینگ پیج به گوگل معرفی کنید.

پس از انجام این کار هر کاربری که وارد این صفحه شود متوجه آن می شود که باید پس از کلیک کردن روی دکمه ورود تازه وارد سایت اصلی به شود بنابراین به راحتی توانسته اید دامنه آی آر را با کمترین هزینه به چرخه تبلیغات خود وارد کنید.

در ادامه باید بگویم نگران از دست دادن بازدیدکننده ها نباشید زیرا هر کسی پس از درخواست کلیک کردن و دیدن یک لندینک پیج جذاب یک کنجکاوی در او پدیدار می شود و شاید نهایتا ۱ درصد بازدید کننده ها را از دست بدهید که مقداری بسیار ناچیز است.

آنچه ما توصیه می کنیم چیست

این است که بهتر است از دامنه بین المللی استفاده کنید زیرا دامنه های محلی مانند آی آر دردسرهای فراوانی برای شما خواهند آفرید که مشکلات در تبلیغات گوگل تنها یکی از آنها است و اما دامنه های دیگر گرفته تا بسیاری از موارد دیگر مزیت‌های آن است

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات

طراحی سایت کلینیک
مقالات

طراحی سایت کلینیک

با بررسی طراحی سایت کلینیک زیبایی، پزشکی، دندانپزشکی  که به صورت ارزان و حرفه ای انجام میشود، به افزایش آگاهی شما کمک میکنیم، تا انتهای

دیدن مقاله
طراحی سایت شرکتی
مقالات

طراحی سایت شرکتی

در این مقاله در خصوص طراحی سایت حرفه و ارزان برای شرکت بازرگانی، مهندسی، خصوصی، پیمانکاری، خدماتی و هواپیمایی صحبت میکنیم، توصیه میکنیم سوالات خود

دیدن مقاله
کسب و کار الکترونیکی چیست
تبلیغات گوگل

کسب و کار الکترونیکی چیست

در این مقاله در خصوص کسب و کار الکترونیکی صحبت می‌کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی مانند آن که تفاوت کسب و کار الکترونیکی با تجارت

دیدن مقاله