آموزش محتوا نویسی

آموزش محتوا نویسی

در این آموزش به صورت رایگان اصول محتوا نویسی و تولید مقاله را به شما آموزش خواهیم داد، محتوا نویسی یکی از راه های کسب درآمد بی درد سر از اینترنت می باشد که اگر کمی ذوق و سلیقه را چاشنی آن بکنیم آینده شغلی ما را متحول خواهد کرد.

آنچه خواهید خواند

بهترین آموزش محتوا نویسی

برای یادگیری باید وقت و هزینه زیادی رو صرف کنید، فرق این آموزش با دیگر سایتها در اینجاست که از پایه و به صورت کاملا رایگان در خدمتتون هستیم پس با ما همراه باشید تا با فوت و فن محتوا نویسی آشنا شوید و بتوانید به راحتی از این راه کسب درآمد کنید.

برای تولید محتوا ابتدا باید توانایی نوشتن کسب کنید

توانایی نوشتن برای محتوا نویسی

البته نا گفته نماند شاید هدف شما از تولید محتوا سئو و بهینه سازی سایت نبوده  و فقط بخواهید مخاطبان خاصی برای خودتون ایجاد کنید تا به کمک آن ها کسب درآمد کنید مثل مدیر  پیج های اینستاگرامی یا مسئول تولید محتوا در شرکت ها و استارتاپ ها 

به هر حال باید توانایی نوشتن را درخودتان تقویت کنید و بنویسید، به طرزی که هم برای مخاطب خسته کننده نباشد و هم جاذبه داشته باشد، فاکتور مهمی که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد مطالعه می باشد، یک نویسنده خوب اول یک خواننده خوبه است.  

ساده و قابل فهم بنویسید

محتوا را ساده بنویسید

مخاطبین شما همیشه افراد نابغه، باهوش و یا قشر تحصیل کرده جامعه نیستند پس برای آنکه بتوانید افراد بیشتری را مورد هدف قرار دهید و یا در اصطلاح بازاریابی اینترنتی تارگت کنید باید به شیوه ای بنویسید که برای همه قابل فهم باشد، البته در نظر داشته باشید حتی افراد تحصیل کرده هم حوصله پیچیده گی و سردر گم شدن را ندارند.  

کپی کاری قاتل محتوای شماست

رعایت کپی رایت در محتوا نویسی

کپی کارها به جهنم می روند، این متن را در یک کتاب آموزش محتوا نویسی خارجی خواندم منظور دنیای آخرت و گناه و ثواب نیست، مقصود اصلی ضربه سنگینی که کپی کردن به محتوای شما وارد خواهد  کرد می باشد، مخاطبین افراد بسیار باهوشی هستند که به سرعت محتوای تکراری را از محتوای ناب و دست اول تشخیص خواهند داد پس با اشتباهی کودکانه آینده شغلی خود را تباه نکنیم.

محتوا باید به روز و آپدیت باشد

محتوای تکراری ذهن مخاطب را خسته میکند، همچنین مخاطب ها همیشه به دنبال اخبار جدید و تازه ترین اطلاعات هستند پس برای آنکه هرچه بهتر با آن ها ارتباط برقرار کنیم باید محتوای به روز و آپدیت شده در اختیار آن ها قرار دهیم.

استفاده از عکس برای تولید محتوا

تولید محتوای تصویری

گاهی محتوای شما فقط متن می باشد مثلا اگر نویسنده یک کتاب هستید و یا به تازگی شروع به مقاله نویسی کرده باشید کمتر به محتوای تصویری و ویدئویی احتیاج پیدا خواهید کرد ​

در این صورت بهتر است روی متن جذابی که با قدرت تخیل و تصور خواننده در ارتباط باشد و او را تحریک کند تمرکز کنید همچنین از کلمات پر استفاده معمول و یا اصطلاحات رایج برای تاثیر گذاری بیشتر استفاده کنید، با این حال اگر محتوای شما دارای تصویر و یا ویدئو باشد تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت. 

تولید محتوای تصویری

تولید محتوای تصویری

تولید محتوای تصویری شاخه از تولید محتوا می باشد که تمرکز آن روی تولید خوراک تصویری برای مخاطبین می باشد، در این راستا از ابزار های کامپیوتری مانند فتوشاپ ، پریمییر ، کورل و یا ایلوستریتور جهت سهولت بیشتر استفاده می شود.

تولید محتوای تصویری در اینستاگرام

اگر بخواهم مثال ملموس برایتان بزنم اینستاگرام یکی از بزرگ ترین منابعی است که اساس کار آن تولید محتوای تصویری می باشد البته در این شبکه مجازی محتوا توسط مردم ایجاد میشود و محتوای ویدئویی نیز بخش دیگری از محتوای مورد استفاده در این شبکه می باشد. 



کسب درآمد از اینستاگرام با محتوا نویسی

این نکته را در نظر داشته باشید که به واسطه تولید محتوای تصویری بسیاری از افراد توانسته اند در اینستاگرام به درآمد های قابل توجهی برسند، منطور من افراد مشهور یا اصطلاحا شاخ های مجازی نیستند 

 منظور افراد خوش ذوق و با استعدادی است که با درک اهمیت فضای مجازی و محبوبیت اینستاگرام شروع به ساخت پیج های متفاوت و تولید محتوای تصویری کرده اند و به درآمد قابل توجهی نیز رسیده اند. با یک جستجوی ساده در اینستاگرام می توانید این پیج ها رو پیدا کنید از آن ها ایده بگیرید و با یادگیری تولید محتوای تصویری به درآمد برسید. 

تولید محتوای ویدئویی

تولید محتوای ویدئویی

تولید محتوا فقط به نوشتن متن و درست کردن تصویر ختم نمی شود شاخه ی دیگری در این حوزه با نام محتوای ویدئویی وجود دارد که نمونه بارز آن که هر روز همه ما با آن سر و کارداریم اینستاگرام است، اما موارد شاخص تری نیز در این حوزه وجود دارند مانند یوتیوب

آیا می دانستید اگر به تولید محتوای ویدئویی مسلط شوید و برای یوتیوب ویدئو تولید کنید یوتیوب به ازای هر هزار بازدید 1 دلار به شما پرداخت میکند؟ یعنی یک ویدئو اگر هر روز توسط 100 هزار نفر دیده شود درآمد روزانه شما 100 دلار خواهد بود که در ماه 3000 دلار حدود 36 میلیون تومان خواهد بود. 

پس تولید محتوا را جدی بگیرید، برای یادگیری تولید محتوای ویدئویی نیاز دارید به برخی از ابزار ها و نرم افزار های کامپیوتری مانند پریمیر ، افترافکت، کمپ تازیا و … آشنا باشید 

این نرم افزار ها به شما کمک خواهد کرد هرچه حرفه تر محتوای ویدئویی تولید کنید، منظور بنده از تولید محتوای ویدئویی قطعا ساخت فیلم سینمایی نیست شما حتی می توانید به کمک نرم افزار های اندروید مانند اینشات محتوای ویدئویی تولید کنید و از آن کسب درآمد کنید. 

چطور محتوای سئو شده درست کنم؟

محتوا نویسی سئو شده

 حتما اسم سئو را حداقل یکبار شنیده اید، سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو می باشد به زبان ساده یعنی رعایت اصول و قواعد موتورهای جستجو مثل گوگل برای رسیدن به بالاترین رتبه و رنکینگ بین دیگر سایت ها می باشد.

در ادامه به شرح دو نکته مهم در ساخت محتوای سئو شده برای وب سایت های متفاوت می پردازیم همچنین در طول این مقاله سعی کردیم نکات مرتبط با سئو در حوزه محتوا نویسی و آموزش تولید محتوا به شما عزیزان آموزش دهیم.  

از کلمات کلیدی در عنوان مقاله خود استفاده کنید

لازمه اینکه محتوای شما در صفحه اول سرچ گوگل نمایان شود، استفاده از کلمات کلیدی در عنوان محتوایتان است ،برای محتوا نویسی خوب و سئو شده رعایت این کار مهم است و حتما آن را در نظر بگیرید که کلمه کلیدی در ابتدا و نزدیک به ابتدای عنوان باشد. 

سئو کردن محتوا را از سایت های معروف یاد بگیرید

 یکی از بهترین راههای محتوا نویسی دیدن سایتهای مختلف در حوزههای گوناگون و یاد گرفتن نوشتن، خصوصا نوشته سئو شده است. هرکسی ممکن است توانایی نوشتن داشته باشد، اما نکته اصلی این است که محتوای شما باید  سئو شده باشد تا در اولین نتایج جستجو ظاهر شود، زیرا اگر غیر از  این باشد، شما هرچقدر هم که نویسنده خوبی باشید، سایت شما در لیست ده سایت صفحه اول جستجو گوگل نمایش داده نخواهد شد.

آموزشگاه تولید محتوا و محتوا نویسی

آموزشگاه محتوا نویسی

برای یادگیری محتوا نویسی پیشنهاد می شود در دوره های آموزش محتوا نویسی شرکت سایت یک شرکت کنید، این دوره ها در یک آموزشگاه معتبر و به کمک اساتید برتر و با تجربه تولید محتوا مانند آقای پدرام علیدوست برگزار میشود جهت مشاوره رایگان تنها کافیست تماس بگیرید.

09194160419

مشاوره رایگان آموزش محتوا نویسی

تخفیف ویژه

آموزش اصول محتوا نویسی و تولید محتوا
مشاوره رایگان

گفتگو کنید

4 نظر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات

طراحی سایت کلینیک
مقالات

طراحی سایت کلینیک

با بررسی طراحی سایت کلینیک زیبایی، پزشکی، دندانپزشکی  که به صورت ارزان و حرفه ای انجام میشود، به افزایش آگاهی شما کمک میکنیم، تا انتهای

دیدن مقاله
طراحی سایت شرکتی
مقالات

طراحی سایت شرکتی

در این مقاله در خصوص طراحی سایت حرفه و ارزان برای شرکت بازرگانی، مهندسی، خصوصی، پیمانکاری، خدماتی و هواپیمایی صحبت میکنیم، توصیه میکنیم سوالات خود

دیدن مقاله
کسب و کار الکترونیکی چیست
تبلیغات گوگل

کسب و کار الکترونیکی چیست

در این مقاله در خصوص کسب و کار الکترونیکی صحبت می‌کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی مانند آن که تفاوت کسب و کار الکترونیکی با تجارت

دیدن مقاله