آموزش اکانت گوگل ادوردز

بهترین تنظیمات کمپین گوگل ادوردز

آموزش اکانت گوگل ادوردز

ابتدا هدف تبلیغ خود را مشخص کنید. اهداف تبلیغ می تواند موارد زیر باشد:

1- خرید کردن مشتری در سایت

2- مشاهده و معرفی محصولات

3- انجام یک عمل مثلاً عضویت در خبرنامه یا دانلود یک برنامه

4- تماس با شما

5- ترتیب دادن یک ملاقات حضوری

6- یا به تنهایی مشاهده تبلیغات مانند ریپورتاژ

بنابر آنچه احتیاج دارید و هدف تبلیغ شما می باشد باید کمپین خود را بسازید و برای آن یک campaign type انتخاب کنید. campaign type نوع کمپین می باشد.

انواع کمپین

 

search network only

 

این نوع از کمپین نمایش تبلیغ تنها در صورت جستجو در گوگل می باشد که در کشور ما به دلیل وجود تحریمات و مشکلاتی که در انتخاب دیگر انواع کمپین ها به وجود می‌آید بهتر آن است که روی این نوع بگذاریم.

 

display network

 

این نوع کمپین نمایش تبلیغ شما در سایت هایی نشان می دهد که با گوگل همکاری می‌کنند و طرف قرارداد با گوگل هستند. برای مثال سایت های که ازadsence استفاده کرده‌اند.که متاسفانه در کشور ما به دلیل وجود تحریمات و عدم ارتباط سایت های ایرانی با گوگل این نوع کمپین قابل تنظیم نمی باشد.

 

adsence چیست

adsence مانند تبلیغات بنری و یا ریپورتاژ در سایت های ایرانی می باشد با این تفاوت که این تبلیغات را گوگل قرار داده و به سایت های که از گوگل این تبلیغات را می گیرند در ازای کلیک گوگل پول پرداخت میکند.

YouTube network

 

این نوع از کمپین نمایش تبلیغ شما تنها در سایت پرمخاطب یوتیوب می باشد که متاسفانه این نیز به دلیل وجود تحریمات و یک دلیل مهمتر فیلتر بودن یوتیوب برای تبلیغ کنندگان ایرانی به صرفه و قابل تنظیم نمی باشد.

بهترین نوع کمپین هم اکنون

 

پیشنهاد ما در حال حاضر نوع کمپین search network only می باشد که دوستان باید در نظر داشته باشند و کمپین خود را روی این نوع تنظیم کنند.

 

لوکیشن جغرافیایی تبلیغ خود را که میخواهید نمایش داده شود انتخاب کنید.

 

 

مشخص کردن محل نمایش تبلیغ می تواند کمک شایانی به افزایش بازده تبلیغ شما بکند. برای مثال شما سرپرستی یک آژانس هواپیمایی هستید و تنها می خواهید تورهای خود را در شهر مشهد بفروشید بنابراین محل نمایش تبلیغ خود را تنها در مشهد تنظیم میکنید و این باعث می شود که جامعه هدف تبلیغ شما کاملا مشخص است و هدفمند باشد.

 

اما متاسفانه به دلیل تحریم هایی که از گوگل برای کاربران ایرانی وجود دارد امکان انتخاب لوکیشن وجود ندارد و باید روی all countries and territories تنظیم کنید.

 

بودجه هر کلیک و بودجه روزانه خود را مشخص کنید

 

بودجه هر کلیک

بودجه هر کیلک مبلغی می باشد که به ازای هر کلیک از مبلغ کل شارژ شده شما کم می شود.و اصطلاحا به آنbid می گویند.

بودجه روزانه

د مقدار مبلغی است که برای تبلیغ در هر روز در نظر گرفته اید و اصطلاحاً به آن budget می‌گویند.

 

نکات مهم تنظیمات bid و budget

 

 

تنظیمات بودجه هر کلیک به دو صورت انجام می شود یکی manual CpC دیگری maximum clicks

 

manual CPC

 

تنظیم بودجه هر کلیک به صورت دستی می باشد.

 

maximum clicks

 

تنظیم بودجه هر کلیک به صورت اتوماتیک می باشد که سیستم گوگل آن را طوری تنظیم می‌کنند که بیشترین کلیک را داشته باشید.

 

نکته بسیار مهم در تنظیم بودجه هر کلیک

 

بودجه هر کیلک را بیشتر سعی کنید که خود به صورت دستی نسبت به سایر رغبا تنظیم کنید در غیر این صورت اگر بر روی maximum clicks بگذارید امکان دارد مجبور به پرداخت هزینه‌ای بسیار بیشتر بشوید.

 

جهت تنظیم بودجه روزانه در نظر داشته باشید که نسبت به سایر رقبا یک بودجه ای را برای هر روز تبلیغ خود در نظر بگیرید اگر مبلغ نسبت به آنها بسیار کمتر باشد امکان دارد که تبلیغ شما رو گاه و بیگاه نشان بدهد و این باعث از دست رفتن مشتری می‌شود بنابراین اگر در کار شما بسیار رقابت بالا می باشد بودجه روزانه بیشتری را در نظر بگیرید زیرا بودجه روزانه کم باعث نمایش گاه و بیگاه یا اصطلاحا occasionally می‌گردد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات

طراحی سایت کلینیک
مقالات

طراحی سایت کلینیک

با بررسی طراحی سایت کلینیک زیبایی، پزشکی، دندانپزشکی  که به صورت ارزان و حرفه ای انجام میشود، به افزایش آگاهی شما کمک میکنیم، تا انتهای

دیدن مقاله
طراحی سایت شرکتی
مقالات

طراحی سایت شرکتی

در این مقاله در خصوص طراحی سایت حرفه و ارزان برای شرکت بازرگانی، مهندسی، خصوصی، پیمانکاری، خدماتی و هواپیمایی صحبت میکنیم، توصیه میکنیم سوالات خود

دیدن مقاله
کسب و کار الکترونیکی چیست
تبلیغات گوگل

کسب و کار الکترونیکی چیست

در این مقاله در خصوص کسب و کار الکترونیکی صحبت می‌کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی مانند آن که تفاوت کسب و کار الکترونیکی با تجارت

دیدن مقاله