تبلیغات گوگل یا بهینه سازی

تبلیغات گوگل را انتخاب کنیم یا بهینه‌سازی سایت؟

برای بسیاری از مشتریان این سوال مطرح است که تبلیغات گوگل بهتر است یا بهینه سازی و سئو سایت در یک پاسخ کوتاه باید عرض کنم که هر دوی آنها مکمل یکدیگر می باشند و در برهه هایی از زمان نیاز ما را برطرف کرده و می توانند موجبات سودآوری برای ما باشند اکنون به شرح و توضیح اختصاصی تر می پردازیم:

 

الف – بهینه سازی و سئو زمان‌بر است

 

هیچ کس پوشیده نیست که بهینه سازی و سئو یک سایت عملی بسیار زمان‌بر و فرسایشی می‌باشد بسیار مشاهده شده است که بر روی سایت هایی که حتی زمینه کاری آنها مخاطب بسیار زیادی ندارد ماهها و هفته ها کار شده است تا روی کلمات کلیدی خاصی به صفحه اول گوگل بیایند.

 

بنابراین یک سوال اینجا مطرح می‌شود که شخصی که وب سایتی را افتتاح کرده است و بر روی بهینه سازی سایت خود هم اکنون در حال کار کردن است و بهینه سازی نیز زمان بر است بنابراین از کجا کسب درآمد کند ؟ پاسخ این سوال کاملا واضح است از طریق تبلیغات گوگل و گوگل ادوردز

 

شاید از مهمترین عواملی که در کشور ما مردم سرمایه کمتری برای حوزه اینترنت می گذارند آن باشد که با مواد تخصصی گوگل ادوردز و بهینه سازی سایت آشنایی ندارد بنابراین تنها با شنیدن آن که seo زمان بر می باشد این مسئله را رها کرده و سرمایه گذاری را در حوزه دیگری انجام میدهند غافل از آنکه اگر در زمینه تبلیغات گوگل سرمایه‌گذاری خود را آغاز می کنند در کمتر از چند روز می توانند کسب و کار خود را راه اندازی نمایند

ب – تبلیغات گوگل هزینه خواهد داشت اما سریع است

 

اگر وب سایت داشته باشید و یا وب سایتی را طراحی کرده باشید و یا حتی یک لندینگ پیج و یا اکانت شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام داشته باشید می توانید به سرعت تبلیغات در گوگل ارزان خود را در کمتر از یک روز کاری فعال کرده و پس از پرداخت هزینه از ورودی ها و تماس های آن استفاده کنید.

 

به آن معنا که به راحتی می توانید در میان رقبا خود را نشان داده برندسازی کنید و اعتماد مشتریان خود را جلب نمایید. این سرعت راه اندازی کسب و کار تنها خواست تبلیغات گوگل می باشد که می تواند مکمل باشد در زمانی که شما در حال کار کردن بر روی سئو و بهینه سازی سایت خود نیز هستید.

 

 

ج – هزینه تبلیغات گوگل بسیار بیشتر از seo می باشد

 

 

برای آنکه وب سایت خود را بهینه سازی کنیم تنها یک بار مبلغی را پرداخت کرده و در صورتی که بهینه سازی را انجام دهید سپس می‌توانید از نتایج مثبت آن استفاده کنید و برای مدت زیادی بدون آن که هزینه تبلیغ پرداخت کنید مشتریان زیادی جذب نمایید.

 

اما در مورد تبلیغات گوگل این گونه نمی باشد و شما باید همیشه مبلغی از درآمد خود را جهت تبلیغات در نظر بگیرید که هزینه آن در دراز مدت از بهینه سازی بیشتر میشود.

 

نتیجه گیری

 

با توجه به آن که تبلیغات گوگل برای شما هزینه بیشتری از بهینه سازی وبسایت خواهد داشت بنابراین بهتر آن است که سیستم تبلیغاتی خود را برروی بهینه سازی متمرکز کنید اما چون برای شروع کار نیاز به کسب درآمد دارید بنابراین با تبلیغات گوگل کار خود را آغاز نمایید اما یک نکته را نیز باید مد نظر داشته باشید:

 

 

با تبلیغات گوگل می‌توانیم بر روی کلمات کلیدی بی‌شمار متمرکز شویم

 

 

درست است که تبلیغات گوگل هزینه بیشتری خواهد داشت اما توصیه می شود در زمانی که بهینه سازی سایت خود را نیز انجام داده اید جهت آنکه بر روی کلمات کلیدی بسیاری متمرکز شوید و درآمد خود را افزایش دهید تبلیغات گوگل خود را متوقف نکنید برای مثال یک نمونه موفق در کشور ما دیجی کالا می‌باشد که حتی بر روی کلمه کلیدی خود دیجی کالا نیز تبلیغات گوگل دارد.

 

 

لطفا نظرات و سوالات خود را در قسمت پایین دیدگاه ها مطرح کنید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات

طراحی سایت کلینیک
مقالات

طراحی سایت کلینیک

با بررسی طراحی سایت کلینیک زیبایی، پزشکی، دندانپزشکی  که به صورت ارزان و حرفه ای انجام میشود، به افزایش آگاهی شما کمک میکنیم، تا انتهای

دیدن مقاله
طراحی سایت شرکتی
مقالات

طراحی سایت شرکتی

در این مقاله در خصوص طراحی سایت حرفه و ارزان برای شرکت بازرگانی، مهندسی، خصوصی، پیمانکاری، خدماتی و هواپیمایی صحبت میکنیم، توصیه میکنیم سوالات خود

دیدن مقاله
کسب و کار الکترونیکی چیست
تبلیغات گوگل

کسب و کار الکترونیکی چیست

در این مقاله در خصوص کسب و کار الکترونیکی صحبت می‌کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی مانند آن که تفاوت کسب و کار الکترونیکی با تجارت

دیدن مقاله